Wat wielrenners ons leren over feedback geven

Je staat voor kwaliteit. Maar je wil ook aardig gevonden worden. Wat doe je dan als je feedback moet geven op iets wat nog niet goed genoeg is?

'hein-momentje' van Jules Heijneman 



Ben ik nou een zeikerd? πŸ™„  

Of ga ik gewoon voor kwaliteit? 
 
Je herkent het misschien wel. Je moet het werk van een collega beoordelen voordat het naar de klant gaat: een idee, een ontwerp, een tekst... 
 
Maar nog vóór je ernaar kijkt, schiet het weer door je heen: 

Wat als het niet is waar ik op hoop? πŸ€”

Je begint te lezen. Of te kijken. En F*CK: het is het inderdaad nog niet. Beter dan het eerste voorstel, maar nog niet goed genoeg. 
 
En dan komt het... 

Je zegt tegen jezelf: 

🚨 Ik-ben-ook-veel-te-perfectionistisch 
🚨 Er-zit-al-zoveel-tijd-en-moeite-in 
🚨 Ik-wil-geen-zeikerd-zijn 
 
Vooral dat laatste. Want... je wil gewoon AARDIG gevonden worden!!! 

Herkenbaar?!

Zodra ik mezelf hierop betrap, geef ik mezelf de keuze. Wat wil je straks horen van je collega? 
 
πŸ”² "Jules, de klant was niet tevreden. Maar wat ben je een aardige vent!"

πŸ”² "Man, was is dit goed geworden. De klant was dik tevreden!"

Zoals we als wielrenners onder elkaar vaak zeggen: 

"De pijn is voor even, maar het resultaat voor het leven." πŸ‘ˆ 
 
Mij helpt deze gedachte. Misschien omdat ik gek ben op wielrennen. Misschien omdat het echt waar is. 
 
Wellicht helpt het jou ook! 🀩
 

Andere blogs
Straks-heb-ik-meer-tijd-om-dit-te-lezen

Hoe herken je uitstelgedrag? En vooral: wat doe je eraan? Want zelfs als we weten dat het negatieve gevolgen kan hebben, stellen we acties vaak uit...

Lees verder
Herken jij je eigen guzen? (1)

"Sorry, maar dat denk ik nou eenmaal écht op dat moment." Bijzonder verhaal dat veranderde waar ik bij stond.

Lees verder
Winterbanden: marketingtruc of Γ©cht veiliger?

Hebben we die winterbanden echt nodig? Of is het zoals in het lift-experiment?

Lees verder
Naar alle verhalen
Wij maken gebruik van cookies

Cookies helpen ons begrijpen hoe je de website gebruikt. Zo kunnen we steeds verbeteren. Wil je meer weten?