Je werkt je een slag in de rondte. En je kijkt geen seconde op de klok. Want... we-zijn-zo-lekker-bezig-toch?! 🤔

Je staat voor kwaliteit. Maar je wil ook aardig gevonden worden. Wat doe je dan als je feedback moet geven op iets wat nog niet goed genoeg is?
'hein-momentje' van Jules Heijneman
Ben ik nou een zeikerd? 🙄
Of ga ik gewoon voor kwaliteit?
Je herkent het misschien wel. Je moet het werk van een collega beoordelen voordat het naar de klant gaat: een idee, een ontwerp, een tekst...
Maar nog vóór je ernaar kijkt, schiet het weer door je heen:
Wat als het niet is waar ik op hoop? 🤔
Je begint te lezen. Of te kijken. En F*CK: het is het inderdaad nog niet. Beter dan het eerste voorstel, maar nog niet goed genoeg.
En dan komt het...
Je zegt tegen jezelf:
🚨 Ik-ben-ook-veel-te-perfectionistisch
🚨 Er-zit-al-zoveel-tijd-en-moeite-in
🚨 Ik-wil-geen-zeikerd-zijn
Vooral dat laatste. Want... je wil gewoon AARDIG gevonden worden!!!
Herkenbaar?!
Zodra ik mezelf hierop betrap, geef ik mezelf de keuze. Wat wil je straks horen van je collega?
🔲 "Jules, de klant was niet tevreden. Maar wat ben je een aardige vent!"
🔲 "Man, was is dit goed geworden. De klant was dik tevreden!"
Zoals we als wielrenners onder elkaar vaak zeggen:
"De pijn is voor even, maar het resultaat voor het leven." 👈
Mij helpt deze gedachte. Misschien omdat ik gek ben op wielrennen. Misschien omdat het echt waar is.
Wellicht helpt het jou ook! 🤩