Het onbewuste bewust met hein

Mensen weten wel wat ‘goed’ is. En ze doen ook het liefst ‘het goede’. Maar… de praktijk is weerbarstig. We houden onszelf geregeld voor de gek, waardoor we - onbewust! - verkeerde keuzes maken.

Eindeloos hameren op regels en richtlijnen - zoals de meeste programma's doen - heeft nauwelijks zin. Gedrag verander je pas fundamenteel als je verandert wat er in dat onbewuste gebeurt. Dat is precies wat je met hein doet. En wat hein zo anders maakt.

Wetenschappelijk onderbouwd? Uiteraard.
Maar toch wel praktisch? Zeker weten!
 

Wie is hein dan?

We weten dus wel wat 'het goede' is, maar doen soms toch iets anders. We luisteren dan niet naar hein, maar naar guus (of: excuus-guus). Met het hein-programma doorbreek je dat.

Hoe dat gaat? Dat lees je hieronder.

In vier stappen naar gedragsverandering
Met trainingen én communicatie

Alleen trainen? Dat is veel te vluchtig. Communicatie als wondermiddel? Vergeet het maar. Daarom werken we met een vernuftig proces waarin trainingen en communicatie elkaar voortdurend versterken.

 

Trainingen


Tijdens de trainingen laten we de deelnemers inzien hoe ze zichzelf geregeld voor de gek houden. Daardoor gaan ze anders kijken naar hun gedrag en de keuzes die ze maken. Ook leren ze een gemeenschappelijke ‘taal’ die hen daarbij helpt. Wees gerust, die taal heeft maar twee woorden: ‘hein’ en ‘guus’.
 

Communicatie


Met communicatiecampagnes bouwen we voortdurend voort op wat de deelnemers tijdens de trainingen leren. We maken cartoons, posters, chat-gesprekken, gadgets en andere prikkelende middelen waarin de verhalen van de medewerkers centraal staan. Zo wordt de nieuwe mindset steeds meer hun eigen mindset.
 

Programmamanagement


Onze programmamanagers zorgen ervoor dat dit allemaal lekker loopt én goed aansluit bij de specifieke situatie van je organisatie.

En het is nog leuk ook!

Er wordt veel gelachen tijdens het hein-programma. Dat komt vooral door de hein-cartoons. Eerst is er de lach van herkenning, daarna komt het gesprek op gang. Want de meeste cartoons ‘schuren’, omdat ze een ongemakkelijke waarheid blootleggen. Eén cartoon kan zo een complete beweging op gang brengen. Aangenaam confronterend.

“Het hein-programma is een cadeautje voor de rest van je leven."

Marco Kunowski
Head of TwinScan Factory
ASML
Meer weten?

Bel voor een eerste kennismaking: 024 – 73 70 269